dijous, 23 d’abril del 2015

ROSES DE POMA

Per Sant Jordi aquest any m'he decidit per fer aquestes roses de poma. És una recepta molt fàcil i ràpida de fer, espero qe us agradi.

INGREDIENTS (Per a 6 roses):
ü  3 pomes vermelles
ü  1 làmina de pasta de full
ü  3 cullerades de melmelada de prèssec o albercoc
ü  Suc de mitja llimona
ü  2 cullerades d’aigua
ü  Canyella en pols
ü  Sucre

Primer de tot cal rentar les pomes. Un cop netes les  tallem per la meitat i en traiem el cor. Seguidament la tallarem a llesques fines (de manera transversal, així totes les llesques tindran el mateix gruix).
Omplim un bol fins a la meitat amb aigua i el suc de llimona, hi afegim les llesques de poma i ho coem al microones durant 3-5 minuts (jan de quedar les làmines de poma toves ja que si no és així al muntar la rosa la poma es trencaria i no sortirien bé). Passat aquest temps escorrem l’aigua i reservem.

En un altre bol hi posem 3 cullerades de melmelada i 2 cullerades d’aigua i ho escalfem  al microones durant 1 minut.

Seguidament estirem la làmina de pasta de full i la tallem en 6 tires.

Començem a fer les roses. Sobre cada una de les tires hi escampem la melmelada. A la part superior del costat llarg de la tira hi col·loquem les tires de poma una al costat de l’altre (cal que estiguin una mica solapades).
Seguidament hi espolvorajem una mica de canyella en pols. Agafem la part inferior de la làmina de pasta de full i dobleguem fins la meitat (la poma ha sobresortir per la part superior).
Cargolem la tira sobre ella mateixa de manera que es va formant la rosa.

Ara ho hem de coure a 180ºC durant 40-45 minuts. Per evitar que les roses es desmuntin durant el fornejat , per coure-les les posarem en la safata que utilitzem per coure els cupcakes o magdalenes.

Per donar-los l'acabat brillant jo he utilitzat un preparat especial (que vaig comprar al Lidl) per cobrir els pastissos que porten fruita, els dona un acabat brillant i conserva les fruites.

Com que potser no m’he explicat massa bé, podeu veure la videorecepta al blog: cookingwithmanuela.blogspot.com.es  És d’on l’he tret jo. Surten unes roses precioses.

Bon dia de Sant Jordi!!

Aquí teniu les roses que he fet jo, la postal de Sant Jordi que ha fet el meu fill mitja i les tres roses que ha fet el gran de la casa.




2 comentaris: